vrijdag 6 augustus 2010

Oost west thuis best


Aan alles komt een einde, zo ook onze vakantieweekje in het vakantiepark in Ommen. Gisterenavond al het e.e.a. ingepakt en vanochtend vroeg de laatste dingetjes. Vroeg ontbeten, het huisje aan kant gebracht (beddengoed eraf en netjes bij elkaar, stofzuigen, dat soort dingen) en toen rond een uur of 9 ´s morgens met zijn allen in de auto, op weg naar thuis. Het is vandaag prachtig weer, dus het zonnetje nemen we in ieder geval mee naar huis!
De kinderen knappen nog een klein uiltje op de achterbank, omdat "ze niet konden uitslapen" (ach gossss...) Aan onze kant van de weg was het redelijk rustig (maar de auto's die onze richting opkwamen hadden, in tegenstelling tot ons, dus wèl last van file en stilstaand verkeer), dus we konden lekker doorrijden. Rond een uur of 11 stond onze auto weer voor onze eigen "Villa Kakelbont" (gezien de zeer herkenbare geschilderde kleuren op ons huis ;-) ).

Eenmaal thuis weer proberen om de auto uit te komen (daar ik helemaal zat ingebouwd tussen de tassen en allerlei andere troep...) en dan eindelijk weer de sleutel omdraaien in onze eigen voordeur.
(Hebben jullie dat trouwens ook altijd dat het net lijkt alsof je eigen huiskamer er ineens heel anders uitziet, als je het ruim een week niet meer hebt gezien, of ligt dat aan mij?)
Alle koffers, tassen, kratten e.d. uit de auto en eerst maar in de huiskamer neergezet (Nadat we ons een weg hadden gebaand door de stapel post op de deurmat die er na een week lag, o.a. van die fijne belastingenveloppen.......bleugh! Gelukkig lag er ook een nieuwe "Aardschok" magazine en de nieuwe "Jukebox fanaat"!).

Meteen opruimen? Ben je gek! Eerst een bakkie koffie! Het was lekker weer, dus eerst weer eens genieten van het zonnetje in onze eigenste achtertuin! Heerlijk!!!

Tja, en dan een beetje de troep weer opruimen. Vieze was naar de wasmachine, inclusief het lievelingsdekentje (zie 1 van mijn 1e blogberichten) van onze dochter van 5 jaar, want dat dekentje stinkt een uur in de wind!! Dat dekentje heeft ze al vanaf dat zij baby was en het lag al in haar wiegje. Het is een dekentje uit de John Lennon baby collectie (dat volgens mij alleen in Engeland en in Amerika te krijgen is, want ik heb het ook vanuit het buitenland gekocht, ik heb het hier in Nederland nog nooit ergens gezien).
Een ander kind heeft een knuffeltje of 1 of ander spuugdoekje of zo.....onze dochter prefereert dus dat dekentje! Is het dekentje kwijt? Of ligt het beneden als ze boven moet gaan slapen? Dan heb je dus ècht een probleem en kun je het dekentje gaan zoeken of halen, want eerder is Michelle niet gerust gesteld! Ik kreeg dus ook met moeite "toestemming" van mijn dochter om het bewuste dekentje eventjes in de wasmachine te stoppen, maar toen ik zei dat het daarna heel lekker zou ruiken en ze het vandaag nog weer terugkreeg (het zit inmiddels al in de wasdroger, dus Michelle hoeft niet zo lang meer te wachten....), stond ze het dekentje toch gelukkig wel af....

En dan vanavond.....eindelijk weer mijn eigen bed!!
Ik heb niets te klagen over de vakantie, maar die bedden....dat vond ik dus, om het op zijn Hollands uit te drukken, 10 keer helemaal niets!! Iedere ochtend werd ik wakker met rugpijn en de kussens waren veel te plat! Ik heb het kussen op een gegeven moment maar van ellende zelfs in vieren gevouwen, toen lag het nog enigszins een heel klein beetje "acceptabel".....maar.....tussen "acceptabel" en "comfortabel" ligt een wereld van verschil!! Eventueel een volgende keer in dat vakantiepark? Prima, maar....dan gaat mijn eigen hoofdkussen dus ècht wel mee!!

Vanmiddag ook eventjes met mijn dochter op de bank tv zitten kijken (Zappelin, met Nils Holgerson en Pipo de Clown enzovoort, jottum!). Eindelijk weer onze eigen bank met kussens (i.p.v. een bankje met houten leuning) en onze eigen flat screen tv (i.p.v. een ouderwetse tv, die iedere keer spontaan van zender verspringt, zonder dat wij aan de afstandsbediening zaten.......). Misschien is vakantie daar ook wel een beetje voor....om erachter te komen dat je het thuis eigenlijk best wel goed hebt???? Oftewel....oost west thuis best.... Nu nog lekker een weekje vakantie thuis. Kan ik tenminste nog een beetje op mijn gemak thuis rommelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten