vrijdag 20 augustus 2010

Dag Conny Mus! (21 oktober 1950 - † 20 augustus 2010)

Zit ik net eventjes mijn mail te checken, op Hyves de berichtjes te lezen en ook nog even kijken of er op Twitter nog iets bijzonders gemeld is.....
Wat? Conny Mus overleden?

Conny Mus was zo ongeveer een journaal icoon. Altijd als er iets te melden was over het Midden-Oosten of Israël of zoiets dergelijks, was Conny Mus, vanaf dat ik nog een klein meisje was, zo'n beetje "de" correspondent. Op 1 of andere manier had hij altijd iets dat andere tv correspondenten niet hadden. Je kon aan hem zien dat hij hield van zijn werk. Dat straalde hij altijd uit.
Ik vroeg me altijd af hoe hij het kon volhouden in gebieden waar bijna altijd oorlog was of waar veel aanslagen gepleegd werden (en soms nog gepleegd worden) enzovoort. "Zou hij nooit bang zijn dat hem iets zou overkomen?"; vroeg ik me altijd af. Zou zijn familie nooit in doodsangst hebben gezeten als hij zover aan de andere kant van de wereld zat waar het soms best gevaarlijk is?
En nu...vannacht (donderdag op vrijdag) overleed hij aan een hartaanval. Niet in het Midden-Oosten of Israël, maar nota bene in mijn geboortestad Utrecht. Conny Mus werd slechts 59 jaar.
Het klinkt misschien vreemd, maar ik zal zijn verschijning op tv best wel gaan missen.
Dag Conny Mus, bedankt voor alles. Vaarwel en rust zacht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten