vrijdag 14 mei 2010

Sole Survivor deel 2

RubenOngelooflijk!! Ik open mijn Twitter pagina (die van onze band dan) en lees tot mijn grote verbazing dat een journalist (een vrouw: Jolande van der G) van de Telegraaf het in haar botte hersens heeft gehaald om het ziekenhuis te bellen waar Ruben (de 9 jarige Nederlandse jongen die als enige de afgrijselijke vliegtuigramp in Tripoli heeft overleefd) ligt en die journalist heeft op slinkse wijze het voor elkaar gekregen Ruben aan de lijn te krijgen met een gesprek in de strekking van: "Of ie wist dat zijn ouders en broer dood zijn. Nee dat wist ie nog niet"....

Ik kan hier werkelijk geen goed woord voor bedenken wat ik hier eigenlijk van vind. Misschien dat dergelijke woorden ook niet voor herhaling vatbaar zijn, want ik merk dat ik vreselijk boos word hierover.

We hebben geen abonnement op de Telegraaf, maar anders zou je hem zó opzeggen! (iets dat veel mensen inmiddels dus ook daadwerkelijk hebben gedaan) Lekker slim Telegraaf! De krantenverkoop (in het algemeen) loopt al terug, maar na deze respectloze actie kan ik alleen maar zeggen: "Eigen schuld, dikke bult!"

Die behandelend arts dacht misschien "Oh mensen uit Nederland, dat zal Ruben wel fijn vinden", maar weet die arts veel wie of wat de Telegraaf is!

Henk Westbroek schreef het gisteren nog op zijn Twitter pagina: "Wat overlevende Ruben door de media wordt aangedaan is opnieuw een ramp."
Nog geen dag later bevestigt de Telegraaf met hun actie nogmaals dit Twitterberichtje.

Echt....sommige mensen (voor zover je dan eigenlijk van "mensen" kunt spreken, want hier is niets menselijks aan!) gaan bijna letterlijk over lijken! Ruben wist nog niets van het lot van zijn ouders en broertje. Misschien omdat men Ruben eerst wat meer wilde laten opknappen, ik weet het niet. Maar...hóe harteloos en totaal respectloos kun je als journalist zijn om dit soort dingen te doen!

"Instant Karma's gonna get you", zong John Lennon ooit.
Oftewel...wanneer jij anderen iets aan doet, komt dit ooit vanzelf eens bij je terug, als een boomerang. Laten we voor deze journalist (en de hele redactie bij diezelfde krant die besloten hebben tot publicatie over te gaan) hopen dat deze stelling klopt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten