vrijdag 7 mei 2010

Gerard Joling

Mijn echtgenoot is naar boven gevlucht, want ik heb namelijk vanmiddag mezelf alvast een moederdagpresentje cadeau gedaan; de allernieuwste 3-cd "Goud" van Gerard Joling en die ben ik nu aan het draaien. Soms moet je jezelf iets gunnen, ook als de man des huizes er enigszins allergisch voor is ;-) Misschien heeft die "allergie" te maken met het feit dat "Geer" natuurlijk hartstikke "gay" is, maar....dat zal me een rotzorg zijn! Daar ga ik echt geen rekening mee houden.

Tja...Gerard Joling....ooit bekend geworden midden jaren 80 in de Soundmix Show van Hennie Huisman. Zijn allereerste LP heb ik ooit nog eens gekocht destijds.
Als tiener had ik zelfs foto's van "Geer" in mijn schoolagenda geplakt (volgens mij had ik zelfs een poster op mijn kamer). Soms kreeg je daar dan opmerkingen over van een leraar: "Oh, is dat die jongen met die strakke broek?" (en dan die leraar zelf het hardste lachen natuurlijk....) Toen wisten we nog niet helemaal dat "Geer" van de "ho" was ;-) Maar toen we het wèl wisten was dat ook niet echt een wereldgrote schok. Althans, had ik niet echt last van. Anderen misschien, maar het maakt mij niet echt uit. Vind ik eigenlijk ook niet zo relevant voor het zanggebeuren enzovoort.

Onlangs is hij 50 jaar geworden, maar....ik moet zeggen dat hij er nu op zijn 50e beter uitziet dan 25 jaar geleden (Geer zit dit jaar 25 jaar "in het vak", maar dat was u vast niet ontgaan met o.a. "Jolinginnendag" afgelopen week op televisie).
En...soms is het inderdaad jammer dat hij niet op dames valt, want Geer is niet geheel onaantrekkelijk om te zien, maar dat terzijde...

De tv-programma's met "Gordon" konden me eerlijk gezegd niet zo boeien en zelfs de Toppers hebben me nooit zo echt aangesproken, maar misschien komt dat meer omdat ik zelf niet zo weg van Gordon ben. Maar goed, je kunt niet alles hebben, nietwaar?

Maar op 1 of andere manier word ik altijd wel vrolijk als "Jolige Joling" op tv is.
En laten we eerlijk zijn, de man is gewoon een goede zanger!

Omdat ik in een metalband zing vinden mensen het waarschijnlijk vreemd dat ik Joling uit de speakers laat knallen, maar ook dat zal me een rotzorg zijn wat mensen ervan vinden. Bovendien heb ik nog veel meer muziek in mijn collectie dat weinig tot niets met metal te maken heeft, dus ik kan daar niet echt mee zitten.

Toen ik gisteren op internet las dat vandaag de nieuwste Joling cd uitkwam met alle beste nummers van de afgelopen 25 jaar wist ik onmiddellijk dat ik deze 3-cd aan mijn collectie wilde toevoegen. Ik slaagde vandaag bij Blokker notabene...en nog goedkoper dan bij andere winkels heb ik gemerkt, dus dat is sowieso prettig ;-)
Het doosje van de cd's is trouwens prachtig ontworpen, er zit zelfs enigszins reliëf op de front cover. Iets dat je absoluut bij een "kopie" zou missen. Alleen het doosje op zich is al een sierraad in je cd-kast! Enne...natuurlijk lekkere "meegalm" muziek.....heeeeerlijk!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten