maandag 15 februari 2010

Zak eens lekker door

Krak boemZak eens lekker door..... Tja, het is wel carnaval tijd, maar.....toch heeft de titel van dit blogbericht daar niets mee te maken. Het begon vandaag niet allemaal in mijn melkherberg, maar wel op de 1e verdieping van ons huis....

Gisteren was ik druk bezig op de kamer van mijn zoon. Was opvouwen en in de kast leggen. Althans....eigenlijk eerst alles weer eens een keertje sorteren en soort bij soort leggen, want.....op 1 of andere manier komen truien altijd weer bij de t-shirts terecht, vesten tussen de broeken en noem het allemaal maar op.
Affin....die klus uiteindelijk bijna geklaard. Bijna ja, want...toen ik voor de zoveelste keer op het bed van mijn zoon wilde gaan zitten om op mijn gemak kleren op te vouwen, hoorde ik opeens "krak". Ehhh....volgens mij klonk dat niet helemaal goed....

Inderdaad, bij nadere "inspectie" bleek het bed van mijn zoon nu toch echt wel de langste tijd te hebben gehad. Er zat een hele barst aan de zijkant, met de naad van de barst precies op een plek waar een schroefje zit.
Daarboven begon ook al een barst en aan de andere kant van het bed begon het hout ook al krom te trekken.

Onze zoon is 12 en waarschijnlijk heeft hij het bed al ruim 10 jaar, dus eigenlijk nog best wel knap dat het nog zo lang "goed" is gebleven. Het was uiteindelijk al een 2e hands bed en kwalitatief gezien niet echt denderend goed, maar....het voldeed....dus uiteindelijk toch nog wel veel jaren plezier van gehad.

Zo'n bed moet zeker in een kinderkamer natuurlijk nogal eens het e.e.a. doorstaan, ahum; logeerpartijtjes met 2 kinderen in 1 bed, kleine zusjes of nichtjes die het bed ineens voor trampoline aanzien (Héél goed voor je lattenbodem! Maar wonder boven wonder is de lattenbodem nog heel, maar het bed....niet echt meer dus). Dus dat het bed nog niet eerder kaduuk is gegaan mag een wonder heten.

Tja....toen moesten we op eens een nieuw bed ergens vandaan toveren, want het is onverantwoord om nu nog iemand op dat bed te laten slapen.
Laten we ervan uitgaan dat onze zoon nog op zijn minst 10 tot 15 jaar in het ouderlijk huis verblijft en daar dus ook slaapt, dan moet dat dus wel een degelijk bed zijn.
In winkels (of online shops) zijn splinternieuwe bedden doorgaans nog best wel prijzig en eerlijkheidshalve passen de prijzen niet bepaald binnen ons budget.

Op de site van Kwantum stond nog een leuk bed, maar dan is de levertijd 5 werkdagen. Onze voorkeur gaat toch uit naar een wat kortere termijn.
Kringloop? Ehhh....is doorgaans ook niet meer zo goedkoop als voorheen en bovendien moeten ze toevallig maar net iets hebben staan. En wanneer je zoiets dan thuis laat bezorgen dan kun je voor die prijs onderhand nog beter naar een nieuw bed gaan kijken.

Uiteindelijk toch maar weer bij Marktplaats aanbeland. Een op de foto goed en degelijk ogend grenen 1 persoonsbed binnen Nieuwegein voor een voordelige prijs (ook beter aansluitend op ons budget). Dat zou toch helemaal geweldig zijn!
Vanavond contact gehad met de verkoper. Maandag en dinsdag kwam niet zo goed uit, maar a.s. woensdag gaat mijn man samen met Riccardo eventjes kijken. Ben zéér benieuwd!

Of Riccardo in de tussentijd op de grond moet slapen?
Nee hoor! Mijn man heeft nachtdienst, dus.....bij hoge uitzondering mag Riccardo zijn plekje in bed 's nachts warm houden ;-)
Komt allemaal goed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten