maandag 15 februari 2010

Shalalie deel 2

Sieneke shalalieAfgelopen zaterdag zaten we in de auto, op weg naar een verjaardag. De radio stond aan en de deejay zegt dat hij binnen enkele minuten de op 1 na hoogste binnenkomer gaat laten horen en dat er de afgelopen week nogal commotie over is geweest.
Ik zei meteen: "Wedden dat het dat Shalalie liedje is?"
En ja hoor, had ik er maar een groot geldbedrag op ingezet, dan kon ik nu flink gaan shoppen ;-)

Het bleek inderdaad om het "Ik ben verliefd/Shalalie" liedje van Sieneke te gaan. Binnen gekomen op nummer 27! Overigens geen idee of het een top 100 of top 50 of top 40 of zoiets dergelijks was, maar....dan nog steeds is binnenkomen op 27 niet echt slecht natuurlijk.

En weet je wat nu zo vreemd is? Ik heb het gevoel dat het binnen Nederland ook nog wel eens een flinke hit zou kunnen gaan worden en.....het zou me óók nog eens een keertje niets verbazen als het binnenkort ook nog eens een nummer 1 hit zou gaan opleveren! (of dat het in ieder geval daar flink in de buurt gaat komen)

Want.....of het liedje nu wel of niet geschikt zal zijn voor het songfestival.....het nummer blijft dus wèl ongelooflijk in je hoofd hangen en....iedereen roept wel dat ze het nummer niets aan vinden, maar ongemerkt lopen heel veel mensen het liedje toch wel te zingen.

Als het liedje bij zoveel Nederlanders blijft hangen....dan ben ik stiekem toch wel benieuwd wat dit "Shalalie" liedje in het buitenland gaat doen tijdens het songfestival....
En laten we eerlijk zijn; Pierre Kartner is natuurlijk gewoon ook wel een componist van heel veel hits en als je hem vraagt om een liedje te schrijven voor het songfestival (of een andere gelegenheid), weet je van te voren ongeveer wat je kunt verwachten. En...het nummer zal waarschijnlijk wel redelijk afwijken van hetgeen er dit jaar aan liedjes wordt ingestuurd door andere landen, dus.....misschien valt het nummer daarom extra op?

Maar, mocht het nummer tijdens het songfestival toch niet hoog scoren....in Nederland daarentegen....zou het naast alle piratenfestivals, Tros muziekfeesten e.d. ook nog wel eens een grote hit op de radio kunnen gaan worden.
En dan...is alle kritiek t.o.v. Pierre Kartner toch eigenlijk wel een klein beetje teniet gedaan.... Zou ik stiekem eigenlijk ook wel weer erg leuk vinden, want....zeg nu zelf...als iemand moet "onderduiken" omdat alle kritiek hem teveel wordt, dat gun je eigenlijk ook gewoon niemand. Ik behoor zelf ook tot degenen die een mening verkondigen over het liedje, maar het is niet de bedoeling om de betrokkenen het leven zuur te maken. Dat vind ik ook weer niet nodig. Het gaat verdorie maar gewoon om een liedje, dus waar maken we ons uiteindelijk helemaal druk over? Er zijn wel ergere dingen in de wereld aan de hand dan het songfestival. Ja toch, niet dan? Nou dan! Zo niet, dan toch!

Oh ja....ik zit net te lezen dat het liedje bij de Top 100 is binnen gekomen op (jawel!) nummer 13! Nog hoger dan die 27 dus....en dan ook nog eens het getal nummer 13. Normaal gesproken een ongeluksgetal, maar....het liedje heeft al zoveel tegenslag en kritiek gehad.....dat nummer 13 in dit geval misschien toch gewoon geluk gaat brengen???

Geen opmerkingen:

Een reactie posten