dinsdag 14 september 2010

In memoriam: Patrick Swayze (18 augustus 1952 - † 14 september 2009)

Vanmorgen draaiden ze op Q Music "She's like the wind" van Patrick Swayze. Het was tijdens het "Foute uur", dus....of het "toeval" is dat het nummer juist vandaag werd gedraaid, of dat er bewust voor gekozen was, dat zou ik niet weten.

Collega's op het werk om me heen reageren onmiddellijk op het nummer, met reacties als "Oh, die is mooi!". Zelf voelde ik, eerlijkheidshalve, ook een soort van "brok in mijn keel".

Vandaag, 14 september, is het precies een jaar geleden dat de Amerikaanse acteur Patrick Swayze op 57-jarige leeftijd overleed aan de gevolgen van kanker.

Op 1 of andere vreemde manier voelde ik altijd een soort van "verbondenheid" met Patrick Swayze, omdat hij op dezelfde datum jarig was als ik (18 augustus).
Ik bewonderde altijd zijn doorzettingsvermogen, dat hij, ondanks dat hij zo verschrikkelijk veel pijn had door zijn ziekte, toch alles op alles zette om nog in bepaalde films te acteren, om alles op alles te zetten om op de filmset te verschijnen.

Patrick Swayze werd bekend in de tv serie "North and South" en later in films als "Dirty Dancing" en "Ghost". Patrick Swayze was een tieneridool.
Maar....stiekem was ik altijd wel een beetje trots dat ik tegelijkertijd met hem jarig was. Slaat eigenlijk helemaal nergens op, maar....dat had ik nu eenmaal.

Helaas heeft hij de strijd tegen kanker verloren.
Zijn nummer "She's like the wind" bezorgt me heden ten dage nog steeds kippenvel!
R.I.P. Patrick Swayze!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten