vrijdag 17 september 2010

Bandshirts

Mensen in mijn naaste omgeving weten waarschijnlijk meestal al wel dat ik meestal T-shirts draag dat iets met muziek te maken heeft. Het kan een band zijn of een zanger/zangeres of een bepaald logo of muziek onderwerp etc.

Vroeger wilde ik nog wel eens in Utrecht gaan snuffelen bij bijvoorbeeld een winkel als "Many Colours". Het winkeltje bevond zich vlakbij het stadhuis in de binnenstad, maar helaas bestaat de winkel niet meer.
Je kon er altijd prima terecht voor bandshirts (veel hardrock!), patches, posters, vlaggen, riemen, spikes, studs, broeken in allerlei prints, stretch broeken, enzovoort.

Bij "Large" merchandise bestelde ik al toen we nog niet eens van internet gehoord hadden. Later met de komst van internet was het wel wat gemakkelijker om aan bepaalde shirts te komen. Een (buitenlands) bedrijf als "Rockabilia" levert ook altijd kwaliteit (al duurt het daar soms wel iets langer voordat je het daadwerkelijk opgestuurd krijgt, wanneer ze iets niet op voorraad hebben). Verder zijn er natuurlijk wel eens bepaalde aankopen van shirts als ik bij een concert ben geweest van een bepaalde band of artiest (vooral als daar ook nog tour data op staan, dan is zo'n T-shirt meestal nèt ff ietsje leuker).

Heel veel T-shirts uit de tijd van "weleer" heb ik nog steeds. Sommige shirts is dat goed aan te zien (vaak gewassen), maar sommigen blijven ook gewoon goed van kwaliteit, dat kan soms heel erg verschillen.

Ik heb T-shirts van o.a. Elvis Presley, Bon Jovi, Tina Turner, Anastacia, Lenny Kravitz, U2, Dream Theater, Ozzy Osbourne, Stray Cats / Brian Setzer, The BaseballsHerman Brood, Sun Records, Johnny Burnette trio, Journey, Johnny Cash, The Gathering, Delain, After Forever, Within Temptation, Nightwish, Metallica enzovoort, enzovoort.

Toen afgelopen mei zanger Ronnie James Dio overleed heb ik ook wat T-shirts gekocht, o.a. 1 officieel T-shirt waarmee de opbrengst ten goede kwam aan The Ronnie James Dio Cancer Foundation.

Vanmiddag viel mijn laatste aanwinst (die ik al wat maandjes geleden had besteld, maar nog steeds niet op voorraad was) op de deurmat: een "Long Road Out Of Eden" T-shirt van The Eagles!

Als het goed is moet er nog steeds een "Michael Jackson" T-shirt aankomen, maar.....wanneer die eens een keertje komt?

Tja, ik wil nog zoveel. Ik zou nog wel eens een T-shirt willen met John Lennon erop of zo, of Jimi Hendrix. Misschien nog eens iets met Iron Maiden, alleen....Iron Maiden T-shirts met een bandfoto erop zijn zeldzaam, en die prefereer ik eigenlijk liever dan al dat "doodskoppen gedoe". Ik houd wel van T-shirts met bepaalde "iconen" erop of zo.

En.....natuurlijk maak ik zo nu en dan ook wel eens reclame voor mijn eigen band ;-) After The Silence wordt zo nu en dan ook eens "gepromoot" door een eigen gedragen T-shirt (ze zijn nog steeds te koop, dus heb je interesse, stuur dan ff een mailtje naar info@afterthesilence.nl).

Terwijl ik reuze in mijn sas zit te zijn van mijn spiksplinternieuwe Eagles T-shirt, klinkt hier de "Long Road Out of Eden" cd uit de speakers.....lekker hoorrrr....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten