vrijdag 23 oktober 2009

Water in je vlees

shoarmaVanavond hebben we shoarma gegeten. Niet van de shoarmatent, maar gewoon lekker zelf bakken. Broodjes erbij, sausjes erbij (als je met z'n allen knoflooksaus eet maakt het voor de stank toch niet meer uit), sla erbij, mjummiejummie...smullen maar!!

Maar...wat zie ik weer voor de 100.000e keer gebeuren zodra ik het vlees in de pan gooi? Ja hoor, er zit weer eens water in het vlees!
Het maakt tegenwoordig niet meer uit waar je het vlees koopt. Of je nu bij de Lidl koopt (ja, wij kopen bij de Lidl en daar schamen wij ons nu toevallig eens helemáál niet voor!), of bij de Albert Heijn, de C1000, Super de Boer (binnenkort "Jumbo"?), Arie de Knaller of een andere slager....in al het vlees dat je tegenwoordig koopt zit water. Of je nu shoarma of kipfilet koopt of wéét ik veel wat voor vlees, je kunt er donder op zeggen dat er water uit sijpelt als je het in de pan doet en vervolgens staat er dus gewoon een behoorlijk laagje water in je pan.
ergerenIk erger me er groen en geel aan! Iedere keer weer!!

Als je eens een keertje een rollade koopt en die in de pan wilt aanbraden, schroeit hij niet meer meteen goed dicht, omdat er water uit het vlees komt en dit water daarna ook blijft staan. Dus eigenlijk ben je dan zo'n beetje het vlees aan het koken i.p.v. braden of dichtschroeien. Hetzelfde verhaal met de shoarma en ga zo maar door. Echt volstrekt waardeloos!

Natuurlijk weet ik wel dat het water zogenaamd toegevoegd wordt om de prijs voor "ons consumenten" laag te houden (zeggen ze.....tja, wat voor smoes moet je anders verzinnen....?) (of is het stiekem toch gewoon minder vlees voor, d.m.v. water in te spuiten, meer gewicht en meer geld verkopen?), maar ik word er in ieder geval niet echt blij van. Echt reuze irritant!

Zo, dat wilde ik nou ff kwijt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten