zondag 4 oktober 2009

Theo en Thea

Theo en TheaOnze zoon, Riccardo, kende acteur "Ajan Ederveen" eigenlijk voornamelijk van films, zoals bijvoorbeeld "Pietje Bell" of "Puk van de petteflet".
Dat Arjan eigenlijk ooit halverwege jaren 80 bekend is geworden met het legendarische duo "Theo en Thea" was bij onze 12-jarige tot voor redelijk kort geleden eigenlijk onbekend, laat staat dat onze zoon wist wat "Theo en Thea" was.

Het enige dat op dvd beschikbaar was en is, is de film "Theo en Thea en het tenenkaasimperium" met o.a. Marco Bakker. Dat is het enige filmmateriaal dat hij ooit van het komische duo heeft gezien.

Tot gisterenavond....want toen zond de VPRO, vanwege het 25 jarig bestaan van het programma "Villa Achterwerk", een Theo en Thea marathon uit! Wat een heerlijk jeugdsentiment met de bekende hazetandjes en vooral het befaamde intro van het programma.

Hallo wij zijn Theo en Thea
Is dat niet leuk hiep hiep hoera
We zingen een vrolijk liedje
Klap in je handen hopsasa
Tjonge jonge jonge
Is het al begonnen
Heb je ook weleens een leverworst gewonnen?
Hiep hiep hoera Theo Thea


Alleen jammer dat het 's nachts werd uitgezonden, want....tot 7 uur 's ochtends televisie kijken? Dat gaat me nu net te ver en houd ik ook niet vol. Dus...ik hoop eigenlijk stiekem dat de serie ooit eens overdag herhaald zal gaan worden of...dat ik in ieder geval de dvd "Theo en Thea in de gloria" kan bemachtigen ergens, want die schijnt ook nog te bestaan....
Theo en Thea...je houdt er van of niet. Van mijn ouders mocht ik er vroeger eigenlijk helemaal niet naar kijken, maar soms keek je stiekem toch, ahum...
En iedereen in de klas had die plastic hazetandjes, geweldig!
Ik hoop dat er weer wat meer op dvd komt, want dit moet absoluut bewaard blijven voor het nageslacht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten