zondag 6 juni 2010

Geen twijfel mogelijk????

NOS tv beelden hotel Peru JoranGisterenavond laat zag ik bij het journaal de camerabeelden die zijn vrijgegeven van het hotel waar een aantal dagen geleden het levenloze lichaam werd aangetroffen van het vermoorde 21-jarige Peruaanse meisje Stephany Flores Ramírez. Zoals u weet was die bewuste hotelkamer gehuurd door Joran van der Sloot.

Eerder deze week heb ik me nog afgevraagd of Joran van der Sloot misschien nog met meerdere mensen in het hotel aanwezig was, of...dat er later misschien nog andere mensen zijn gekomen, maar....aan de hand van de videobeelden zouden we kunnen vaststellen dat dit blijkbaar niet het geval was.

Geen twijfel mogelijk dus dat Joran zeerzeker wel schuldig MOET zijn aan de moord op Stephany????

Ik eindig de zin hierboven inderdaad met vraagtekens. Ik durf het namelijk bijna niet te zeggen, omdat door de hele wereld Joran allang en breed is veroordeeld als moordenaar, maar ik begin toch steeds meer twijfels te krijgen of Joran daadwerkelijk schuldig is aan de moord op Stephany.
O.k. het is geen frisse jongen, dat weten we allemaal, maar toch zijn er dingen die op 1 of andere manier niet kloppen.

Het blijft namelijk bijvoorbeeld wel heel vreemd dat de tijd terugspringt in de hotelkamervideo. Hij komt binnen om 05:33 en gaat weg om 00:50 zelfde datum?
Je ziet bijvoorbeeld ook ergens op andere beelden dat hij bijvoorbeeld koffie gaat halen, maar dat hij terug gaat zie je dus weer niet!
Er is dus, lijkt het haast wel, op 1 of andere manier geknoeid met de videobeelden.

Op de videobeelden is inderdaad te zien dat Joran nog geen 2 en een half uur later nadat hij met het meisje de hotelkamer binnen ging, de kamer alleen verliet.
Andere kleding aan en een sporttas bij zich. Wat zat er in die tas?
Wellicht een moordwapen of kleding die hij aanhad toen hij Stephany om het leven bracht? Het vreemde is echter dat de 2 taxi chauffeurs die Joran naar Chili hebben vervoerd het hadden over 2 koffers. Waar komen die koffers dan vandaan? Op de videobeelden zien we namelijk alleen die sporttas....

Deze zaak stinkt naar mijn mening nog steeds aan alle kanten;
- Een lijk dat met een baseball bat met mesteken om het leven is gebracht?
- Een lijk dat al na 1 dag begraven wordt (dus DNA onderzoek heeft bij wijze van spreken niet eens plaatsgevonden?).
- Rare geldbedragen, vreemde niet kloppende tijden?
- Waarom komt, toevállig tegelijkertijd met Peru, de FBI op de proppen met de "afpersingszaak" in de zaak Holloway en waarom hebben ze hem niet veel eerder laten arresteren? Vóór zijn vertrek naar Peru, hadden de FBI en de Arubaanse autoriteiten namelijk genoeg bewijs om Joran te laten arresteren wegens afpersing, maar men koos er echter voor om hem naar Peru te laten gaan.
- Waarom zou Joran nu niet net als in de zaak Holloway het lijk laten "verdwijnen" en waarom zou hij nu zo "dom" zijn geweest om het lijk van Stephany achter te laten op de hotelkamer?
- Stephany en Joran verbleven beiden in Hotel Tac in de wijk Miraflore van Lima. Dit hotel blinkt niet uit in luxe maar er wordt wel degelijk dagelijks schoongemaakt, dus waarom is het lichaam van Stephany pas enkele dagen later na de moord "gevonden"?

Of Joran nu schuldig is of niet....ik denk niet dat we daar ooit achter zullen komen en dat er van een "eerlijk" proces geen sprake zal zijn.

Op 1 of andere manier krijg ik steeds meer het gevoel dat Joran er door iemand wordt ingeluisd (iets dat ik in mijn vorige blog hierover ook al heb besproken), omdat hij in de zaak Holloway waarschijnlijk wel schuldig is, maar dat er geen bewijs verkregen kan worden en dat men hem nu daarom hiervoor wil laten opdraaien, zodat hij alsnog in de gevangenis komt?
Hij is steeds zo sluw en iedereen te slim afgeweest, dus waarom zou Joran dan nu een meisje vermoorden in een hotelkamer dat op zijn naam staat?
Waarom is het op exact dezelfde datum (30 mei) gebeurd?

Vergeet niet dat de ouders van zowel Natalee als Stephany rijke mensen zijn met veel invloed. De afgelopen 5 jaar deed Beth Holloway enorm haar best om in de media, de zaak Natalee Holloway, niet in de vergetelheid te doen laten belanden.
Echter op de zaak Peru wil ze "geen commentaar" geven, terwijl ze normaal gesproken in bijna ieder tv programma verschijnt die je je maar kunt bedenken. Béétje vreemd!

Ik kan natuurlijk niet zomaar dingen gaan roepen of mensen (vals) beschuldigen, maar het is wel een feit dat mensen met geld nu eenmaal veel macht hebben en mensen zijn soms tot de ergste dingen in staat om een bepaald doel te bereiken (ondanks dat dit nu nog weer het leven van een ander meisje heeft gekost), dus....ik zou er helemaal niet raar van staan te kijken als we het eens in een hele andere hoek moesten gaan zoeken en...dat Joran, ondanks dat hij alle schijn tegen heeft en een niet helemaal frisse bovenkamer heeft....misschien in de zaak Stephany wel eens "onschuldig" zou kunnen zijn????

Je ziet nu veelvuldig de tv beelden van de Peruaanse politie met Joran (met kogelvrij vest aan). Je ziet als je goed kijkt wel een zekere "angst" in Joran's ogen. Angst? Jazeker...ik wist niet eens dat hij die emotie kende, maar het iets dat ik nog niet eerder bij hem heb waargenomen. Ook niet toen hij in Aruba aangehouden werd door de politie i.v.m. de verdwijning van Natalee Holloway.

Als Joran desondanks daadwerkelijk schuldig blijkt te zijn en wellicht levenslang krijgt, dan hoop ik dat de Peruaanse gevangenis voor hem de hel op aarde is, maar...eerst een eerlijk proces!

Vooralsnog....mijn "onderbuikgevoel" (zoals ik dat dan soms noem) zegt me dat er iets niet klopt in deze zaak....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten