donderdag 28 april 2011

Het regent, het zegent

Het regent! Een hoop Nederlanders zullen er waarschijnlijk niet blij mee zijn dat het zonnetje zich vandaag niet zoveel laat zien zoals dit afgelopen dagen het geval was. Maar heel veel Nederlanders zullen aan de andere kant waarschijnlijk ook wel min of meer "opgelucht" zijn, net als ik....en dan doel ik met name op alle hooikoorts patiënten.

Als kind heb ik eigenlijk nooit echt last gehad van hooikoorts, maar op 1 of andere manier heb ik er dus last van gekregen sinds mijn 1e zwangerschap. Geen idee hoe dat komt, maar het is nu eenmaal zo.

Ieder jaar is het weer "raak". Eigenlijk heb ik niet eens de weersvoorspelling meer nodig in dat geval, want voordat Helga van Leur of Pietje Paulusma of een willekeurige andere weervrouw of weerman heeft voorspeld dat het "beter weer" gaat worden, hebben mijn allergische reacties dit al lang en breed aan mij duidelijk gemaakt. Jeuk en irritatie aan de ogen, een loopneus, jeuk in mijn neus en gehemelte en ga zo maar door.

Ik heb er wel medicatie voor gekregen, maar dit jaar is het voor het eerst dat mijn allergische reacties nog nooit zo erg waren als de jaren ervoor.
Het gevoel dat op een gegeven moment je hele hoofd "vast" zit, alsof je neus zich continu vanzelf opblaast....dat idee. Voor het eerst dit jaar dat de medicatie niet bepaald aanslaat. Opeens krijg je dan dezelfde klachten als bij een verkoudheid. Ja, ik ben zelfs mijn stem kwijtgeraakt! Een aantal dagen achter elkaar niet kunnen praten. Voor sommige mensen misschien lekker rustig....maar voor jezelf vreselijk vermoeiend (vooral als je 2 kinderen in huis hebt, die elkaar zo fijn "in de haren zitten" af en toe....leuk hè kinderen? Je krijgt er zooooo veel voor terug! ;-) ).

Overal buiten lag alles bezaaid met groen/gele stuifmeel. De tuinstoelen, de tafel, echt alles! (dus kun je nagaan wat er dan nog door de lucht heen dwarrelt) Zelfs alle auto's in de straat waren "geel".
Het was op een gegeven moment eigenlijk niet echt leuk meer om "buiten in het zonnetje te zitten", want binnen no-time had ik dan weer last van niesbuien of ik kon een heel pak tissues vol snuiten.

Gisterenavond was het al een beetje miezerig buiten, maar vandaag dan toch wat echte regenbuitjes. Ik hoop dat al die groen/gele stuifmeel daarmee voor een groot deel een beetje wegspoelt en hopelijk worden de allergie klachten daarmee ook een stuk minder, want die hooikoorts komt me zo langzamerhand letterlijk en figuurlijk mijn neus uit!

Dat ik niet de enige ben die dit jaar extreem veel last van hooikoorts heeft, blijkt wel uit dit artikel op Nu.nl (vandaag gepubliceerd)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten