vrijdag 13 november 2009

Suffe neuzenwinkel

xenosEnkele collega's op het werk (meiden van begin 20) lieten onlangs in een gesprek onderling weten dat ze Xenos maar een "suffe neuzenwinkel" vonden, want "ze hebben daar altijd van die "duffe" dingen waar je niets mee kan".

"Oeps"....is wat ik dacht, want ik val dan dus blijkbaar in de categorie "suffe neuzen". Eigenlijk een soort "computernerds", maar dan anders. Blijkbaar houd ik dus van "duffe dingen waar je niets mee kan" en is het niet openlijk ervoor uitkomen dat je "graag winkelt bij Xenos" dus eigenlijk net zoiets als verzwijgen dat je eigenlijk toch stiekem wel graag de roddelbladen leest, maar dat je dan zegt dat je daar helemaal niet van houdt en dat je ze toevallig altijd alleen maar bij de kapper leest??? Of dat mensen zeggen niet van soaps op tv te houden, maar stiekem toch naar GTST kijken? Of...dat mensen zeggen dat de humor van een André van Duin of Tineke Schouten totaal niet aan hen is besteed, omdat het "te volks", "te gewoontjes", "te ordinair" is, of omdat ze dit niet bij hun "image" vinden passen ten opzichte van hun werkgever of collega's e.d., maar...het eigenlijk stiekem toch wel leuk vinden?

Hmmm....Xenos is dus "duf" en "stoffig" blijkbaar (terwijl ik overigens op internet ook ergens een foto zag van de Amerikaanse zangeres Madonna die "betrapt" - en dus ook gekiekt - was tijdens haar bezoekje aan een Xenos filiaal, dus....een flitsende populaire wereldberoemde zangeres houdt blijkbaar ook van een bezoekje aan zo'n "suffe neuzenwinkel") (jazeker, de winkelketen bestaat ook in het buitenland).

Maar......of ik er nu een suf imago van overhoud of niet, zal me een grote zorg zijn. Ik beken....ik kom zo nu en dan graag eens snuffelen bij de Xenos! Ik weet het.....Xenos hoort ook bij winkelketen "Blokker" (en Blokker is nu typisch weer zo'n winkel waar ík zo weinig mee kan, vreemd genoeg) (ik koop daar natuurlijk ook zo nu en dan artikelen, maar ik heb beduidend minder affiniteit met Blokker dan met Xenos), maar Xenos heeft gewoon toch even nèt veel leukere artikelen te koop.

Ik heb wel wat met die "rotan" artikelen, de "oud hout" meubelen, de leuke en grappige "frutsel" dingetjes die er vaak in de schappen liggen en ga zo maar door.

Afgelopen week kon ik het ook niet laten om een klein gedeelte van mijn maandsalaris acher te laten bij Xenos in ruil voor;
- een klein formaat oud hout kastje met 3 laden
- 2 x een Buddha als afbeelding op Canvas
houten kastjehouten kastje
Sommige dingen voel je blijkbaar aan, zonder dat je het van te voren weet. Ik zocht namelijk iets waar ik mijn make-up netjes geordend in op kon bergen, zodat er niet meer her en der overal oogschaduw doosjes en oogpotloden e.d. verspreid liggen. Het was altijd een bende op mijn kaptafel en dat was ik zat. Ik wilde er eigenlijk alleen niet teveel geld aan spenderen. Geen achterlijk dure make-up opbergdozen, maar gewoon iets eenvoudigs. Iets van plastic/kunststof vond ik niet zo'n geslaagd idee. Het zou namelijk niet bij de rest van de slaapkamer passen. Van de week had ik ineens een ingeving om op de bovenverdieping van Xenos te gaan kijken. Laat daar nu precies hetgeen staan dat precies aan mijn smaak voldeed!
Er stond een oud houten mini ladekastje en dat was eigenlijk meteen regelrecht in de roos, precies wat ik zocht! Het ladekastje staat dus nu "mooi te wezen" op mijn kaptafel. Ik ben er helemaal "happy" mee!

Toen ik het kastje in de winkel zag had ik daar meteen iets anders gezien dat mijn aandacht trok; 2 grote canvas doeken met op allebei een Buddha afbeelding. Eigenlijk zocht ik al een hele poos zoiets dergelijks, maar meestal zijn dat soort dingen best wel prijzig in andere winkels. Het zal natuurlijk goedkoper materiaal en zo zijn, maar...."what the heck", als ik me er maar in kan vinden, ja toch, niet dan? Zo niet, dan toch!
Op onze slaapkamer hingen nog steeds van die "Anne Geddes" baby achtige afbeeldingen, maar die was ik na zoveel jaren eigenlijk een beetje zat aan de muur, dus het werd eens tijd voor iets "nieuws".
buddha canvasbuddha canvas
buddha canvasbuddha canvas
Het was nog even een gedoe om de Buddha doeken op te hangen. Althans...die boven het bed was zo gepiept, maar die andere...tegenover het bed kostte wat meer moeite. De vorige bewoner van dit huis had namelijk ooit het "briljante" idee om een televisie letterlijk "in de muur" te plaatsen en had daarvoor dus een heel stuk gips weggezaagd. Er zat dus oorspronkelijk een heel gat in de muur en toen wij daar zouden gaan wonen heeft de bewoner het wel weer netjes dicht gemaakt, maar...desondanks blijf je een soort van "groot vierkant" zien onder het behang. Vandaar dat wij er ooit een hele grote ingelijste poster overheen hadden gehangen, zodat het lelijke vierkant aan het oog onttrokken was.
Helaas bleek de afmeting van de Buddha canvas nèt iets te klein om het vierkant te bedekken, waar ik aanvankelijk van baalde, maar.....problemen zijn er om opgelost te worden, dus.....kreeg ik ineens de ingeving om een originele Indonesiche lap stof, die ik ooit eens van iemand gekregen heb, eerst aan de muur te hangen en daar overheen dus alsnog de Buddha canvas te hangen. Het bleek zowaar te werken, briljant!! Dus...zo uitgedacht, zo gedaan!!

En zo kreeg onze slaapkamer nèt weer even een ander "nieuw" tintje.

buddhaTja, ik heb wat met "buddha's". Helemáál niet vanuit een religieuze achtergrond of zoiets dergelijks, maar gewoon omdat ik ze leuk en mooi vind.
Her en der heb ik ook wel wat buddha's door het huis heen verspreid staan (en heus geen dure, want die kan ik helaas niet betalen, maar ik ben tevreden met hetgeen ik heb staan, ik vind ze gewoon leuk). Een redelijk grote buddha (zie foto) prijkt bij ons in de huiskamer (de foto is overigens niet bij ons thuis genomen, maar bij degene van wie ik de buddha ooit heb overgenomen), die is ook niet zo standaard als de meeste buddha's die je wel eens te koop ziet staan, dus dat "niet zo standaard" is dan wel weer iets dat ik leuk vind. Buddha's hoor je eigenlijk te krijgen, zeggen ze, maar dan kan ik lang wachten vrees ik. Ach, af en toe mag je jezelf toch ook wel eens iets cadeau doen?

Affin....vanaf heden "waakt" buddha over ons in de slaapkamer ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten